Vyhlášení výběrového řízení na obsazení pozice ředitele/ředitelky Správy uprchlických zařízení Ministerstva vnitra
Ministerstvo vnitra České republiky v roli zřizovatele podle zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, vyhlašuje výběrové řízení na pozici ředitel/ředitelka organizační složky státu Správa uprchlických zařízení Ministerstva vnitra.
Identifikace služebního místa:
- pracovní poměr vzniklý jmenováním;
- místo výkonu práce: Praha;
- platové podmínky: pracovní místo je zařazeno ve 14. platové třídě;
- v souladu s nařízením vlády č. 341/2017 Sb., platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě;
- pracovní doba: plný úvazek v rozsahu 40 hodin týdně;
- předpokládaný nástup: únor 2025;
- termín pro podávání přihlášek: 10. ledna 2025.
Vykonávané činnosti:
Ředitel
- řídí organizační složku státu Správa uprchlických zařízení Ministerstva vnitra po stránce personální, odborné, ekonomické, investiční a provozní, činí související právní a jiné úkony, v souladu se zřizovací listinou organizace;
- odpovídá za plnění předmětu činnosti SUZ MV;
- řídí strategický a koncepční rozvoj organizace dle schválených strategických plánů a rozpočtů;
- koordinuje činnost SUZ MV s činnostmi útvarů MV, organizačními složkami státu a organizacemi v působnosti zřizovatele;
- zpracovává návrhy k řešení migrační problematiky v oblasti předmětu činnosti a přijímá opatření k realizaci koncepce migrační politiky České republiky;
- odpovídá za organizování, řízení a vyhodnocování všech projektů financovaných z prostředků Evropské unie;
- odpovídá za vybudování profesionálního, výkonného a efektivního systémového managementu organizace;
- rozhoduje o záležitostech, které jsou mu jako statutárnímu orgánu vyhrazeny právními předpisy.
Nabízíme:
- finanční ohodnocení odpovídající významnosti, obsahu a rozsahu obsazované pozice;
- vysokou míru samostatnosti v řízení organizační složky státu;
- atraktivní pracovní prostředí;
- možnost dalšího vzdělávání a profesního rozvoje;
- 5 týdnů řádné dovolené;
- 5 dní indispozičního volna;
- příspěvek na stravování.
Podmínky účasti ve výběrovém řízení:
Výběrového řízení na výše uvedené pracovní místo se může zúčastnit uchazeč/uchazečka, který/která:
- dosáhl/dosáhla věku 18 let;
- je plně svéprávný/svéprávná;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá písemným čestným prohlášením.
- je bezúhonný/bezúhonná;
Splnění tohoto požadavku se dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce.
Není-li uchazeč/uchazečka státním občanem/státní občankou České republiky, je povinen/povinna doložit bezúhonnost obdobným dokladem o bezúhonnosti. Jedná se o doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce, osvědčující bezúhonnost, vydaný státem, jehož je uchazeč/uchazečka státním občanem/státní občankou, jakož i státy, v nichž uchazeč/uchazečka pobýval/pobývala v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců (dále jen „domovský stát“), a doložený úředním překladem do českého jazyka; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost písemným čestným prohlášením.
- dosáhl/dosáhla vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;
Splnění tohoto požadavku se dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
- splňuje předpoklad praxe v manažerské pozici, kterou v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 3 let;
Splnění tohoto předpokladu se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, pracovní náplň), z nichž je zřejmé, kdo je vydal a které prokazují dosaženou délku.
- je-li narozen/narozena přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že uchazeč/uchazečka o vydání osvědčení požádal/požádala. Osvědčení je však uchazeč/uchazečka povinen/povinna doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí.
- je-li narozen/narozena přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
Splnění tohoto požadavku se dokládá vyplněným formulářem čestného prohlášení.
- splňuje požadavek na způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Vyhrazené“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů;
Splnění požadavku na stupeň „Vyhrazené“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Oznámení o splnění podmínek pro přístup k utajované informaci stupně utajení „Vyhrazené“, popřípadě i úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Důvěrné“, „Tajné“ nebo „Přísně tajné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti.
Pokud uchazeč/uchazečka nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho/její žádost nebude z jiných důvodů vyřazena, bude v případě jeho/jejího jmenování následně postupováno v souladu s § 6 odst. 3 zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.
Další povinné přílohy:
K žádosti dále uchazeč/uchazečka přiloží:
- strukturovaný profesní životopis,
- motivační dopis,
- písemnou práci na téma „Směřování Správy uprchlických zařízení Ministerstva vnitra na období dalších 5 let a koncepce vztahu Ministerstva vnitra jako zřizovatele a Správy uprchlických zařízení Ministerstva vnitra jako organizační složky státu“ v rozsahu maximálně 5 normostran.
Normostrana znamená 30 řádků x 60 znaků (celkem 1 800 znaků) podle ČSN 01 6910 Úprava dokumentů zpracovaných textovými procesory, vydané Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví (ÚNMZ) dne 1. července 2014, účinné od 1. srpna 2014.
- podepsané poučení, kterým uchazeč/uchazečka dává souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely výběrového řízení.
Splnění tohoto požadavku se dokládá vyplněným formulářem poučení.
Podmínky výběrového řízení:
- výběrové řízení je vyhlášeno jako otevřené;
- výběrového řízení na uvedenou pozici se může účastnit pouze osoba, která podá přihlášku o účast ve výběrovém řízení a doloží splnění výše uvedených požadavků;
- uzávěrka přihlášek je 10. ledna 2025;
- za řádně podanou přihlášku do výběrového řízení se považuje přihláška, která byla doručena do termínu uzávěrky přihlášek na adresu: odbor personálního řízení a kanceláře státního tajemníka, Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7, nebo která byla podaná osobně na podatelnu Ministerstva vnitra na výše uvedené adrese nebo na adresu elektronické pošty posta@mvcr.cz s uznávaným elektronickým podpisem nebo do datové schránky úřadu ID: krk34e3;
- obálka, resp. datová zpráva obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na pozici ředitelka/ředitel Správy uprchlických zařízení Ministerstva vnitra“;
Případné doplňující dotazy zasílejte na: kst@mvcr.cz
Vyvěšeno dne: 18.12.2024
Související dokumenty ke stažení zde:
Poučení o zpracování osobních údajů Poučení o zpracování osobních údajů (PDF)
Čestné prohlášení_dle 451-1991 Čestné prohlášení_dle 451-1991 (PDF)
Čestné prohlášení_Svéprávnost Čestné prohlášení_Svéprávnost (PDF)
Čestné prohlášení_Vzdělání Čestné prohlášení_Vzdělání (PDF)
Výběrové řízení na pozici ředitele SUZ (PDF)